Bekannte Probleme in Mass Effect Andromeda

Liste veröffentlicht

News Michael Sosinka

BioWare arbeitet an den kommenden Updates für "Mass Effect: Andromeda". In diesem Zusammenhang wurde eine Liste mit bekannten Problemen veröffentlicht.

Screenshot

"Mass Effect: Andromeda" wird sicherlich noch einige Updates benötigen, damit die gröbsten Fehler aus der Welt geschafft sind. Electronic Arts und BioWare haben eine Liste mit bekannten Fehlern und Problemen veröffentlicht, die hoffentlich bald behoben werden. Dabei geht es zum Beispiel um fehlerhafte Animationen oder Events, die nicht getriggert werden. BioWare hört jedenfalls auf das Feedback der Spieler, um das Rollenspiel zu optimieren.

Performance

  • Enabling Crossfire may not yield to a significant performance increase.
  • Dolby Vision is currently disabled for PC.
  • Screen appears stretched in 4:3 and 5:4 resolutions.
  • Attempting to run the game in 16:9 or 16:10 portrait display may cause the game to crash.
  • Players may experience performance drops in the Storm Canyons.

Squadmates

  • Squadmates may repeatedly teleport on top of the player, and may follow when told not to.

UI

  • Objects in space may rotate slowly or may appear jittery when using the right control stick.

Missions/Levels

  • PS4 - Repeatedly skipping opening cinematics on the Remnant City critical path mission can cause Ryder to hang in mid-air.
  • Game does not save often enough during main missions.
  • We are aware of some areas where progression events may fail to trigger. If you encounter this you may be able to get past this by leaving the area and returning

General

  • Running in a zig-zag pattern can result in Ryder entering an unintended animation state.
  • Audio may stop during play. Closing and restarting the game will restore audio.
  • Immediately creating a new Ryder after exiting a current playthrough can result in Journal quest items carrying over and a number of bugson the Hyperion.

Kommentare