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Heatmap zu Baldur's Gate 3

Wo Spieler am häufigsten sterben & Update veröffentlicht

News Michael Sosinka

"Baldur's Gate 3" hat ein neues Update bekommen und die Larian Studios zeigen eine "Heatmap" zu den Toden der Spieler.

Screenshot

Hinter den Kulissen von "Baldur's Gate 3" werden anonyme Daten ausgewertet, die es den Larian Studios erlauben, besonders interessante Gegenden zu identifizieren und diese mit dem Spieler-Feedback und QA-Reporten zu vergleichen. Die erste "Heatmap" von "Baldur's Gate 3" zeigt, in welchen Gegenden die Spieler am häufigsten sterben. Am Ende der Early-Access-Phase wird das Studio diese Karte erneut vorstellen, um zu zeigen, welchen Einfluss das Feedback auf die Iterationsprozesse hatte.

"Hinter den Kulissen werden all diese anonymen Daten gesammelt und mit den Daten aus den Bewertungen, den Fehlerreports und dem Feedback der Spieler verglichen. Aus den daraus gewonnenen Statistiken werden Entscheidungen darüber abgeleitet, was verbessert oder verändert werden muss. Bisher sind daraus drei Hotfixes und der am 13. Oktober veröffentlichte Patch entstanden," heisst es. Den Changelog seht ihr weiter unten.

Statistiken zum Spielertod

  • Es gibt auffällig viele Tode in der Gegend, in der Spieler das erste Mal auf Gale treffen. Eigentlich ist dies eine friedliche Begegnung, allerdings können Spieler in Baldur’s Gate 3 jede friedliche Begegnung in einen Kampf verwandeln. Dies legt nahe, dass Spieler Gale mit Absicht in einen Kampf verwickelt haben.
  • Gale ist übrigens 333757 Mal gestorben.
  • Gale ist ausserdem tödlicher als andere Gruppenmitglieder. Er hat viermal mehr Gegner getötet als jeder andere NPC im Spiel.
  • Schattenherz ist dagegen die einzige Gefährtin, die häufiger gestorben ist als der Spielercharakter selbst.
  • Das Eulenbärjunges hat 5717 Spieler auf dem Gewissen.
  • Genau 4000 Spieler sind gestorben, weil sie Oger und Grottenschrats unterbrochen haben.
  • Wer an der Absturzstelle bei dem verletzten Gedankenschinder gestorben ist, ist in guter Gesellschaft mit 3753 anderen Spielern.

Improvements

  • Added polish and bug fixes to several in-game cinematics, such as Shadow Heart recruitment, Astarion recruitment and Volo's Poem. (These will be ongoing throughout EA).
  • Added minor text tweaks to various bits and bobs.
  • Altered certain dialogue choices for different NPCs.
  • Added extra combat tutorial messages to better explain the basics (let us know how you get on).
  • Astarion no longer thinks Lae'zel inspected you at camp when she is not in your party. Quite rightly.

Bug Fixes

  • Fixed a crash related to having the level up screen open while in a dialog.
  • Fixed a crash related to dropping items from inventory.
  • Fixed a rare crash that could happen at the start of combat.
  • Fixed a possible blocking issue when using the transponder at the end of the tutorial twice.
  • Fixed black screen issue when ending tutorial if the transponder was used by any character that is not the main player avatar.
  • Fixed a possible blocking issue when reassigning characters to others players while in combat.
  • Fixed an issue with lip sync not working correctly.
  • Fixed several localization issues.
  • Fixed combat UI not updating correctly when someone joined during combat.
  • Fixed party shared gold and items not always working in dialog checks.
  • Fixed summons from NPC’s getting stuck in combat.
  • Fixed levelled up characters having duplicated racial and class features.
  • Fixed not being able to level up to level 4 on a Zariel Tiefling Cleric of Light due to cantrip selection.
  • Fixed text cut-off issues in several interfaces.
  • Fixed party members getting stuck trying to open doors they run past.
  • Fixed listening in to dialogs getting stuck in multiplayer, also causing players not being able to save.
  • Fixed camp button being broken after closing the camp window with escape key.
  • Fixed "end the day" multiplayer message being broken if a player closed it with an escape key.
  • Fixed certain quests not having map markers.
  • Fixed certain secret entrances incorrectly showing up on the map.
  • Fixed incorrect player portraits in the lobby screen as more people joined.
  • Fixed Cambion wings and Tiefling tail animations.
  • Fixed map not centering correctly on player characters in smaller subregions.
  • Fixed health values not being synced correctly to the Baldur's Gate 3 twitch extension.
  • Fixed superiority die not showing actual values when using abilities such as Menacing attack.
  • Fixed minor issues with hair, skinning and textures on several models.
  • Fixed lighting issue in owlbear cave.
  • Fixed not being able to walk over corpses.
  • Tweaked ragdolls to reduce the possibility of models exploding (or glitching. Idk how to explain it, but it’s spooky).
Quelle: Pressemeldung

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