God of War mit Immersion-Mode

Insgesamt vier Schwierigkeitsgrade

News Michael Sosinka

Im kommenden "God of War" wird man im Immersion-Mode spielen können. Dieser schaltet die verschiedenen HUD-Elemente aus.

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Sony Santa Monicas Jeet Shroff hat den sogenannten Immersion-Mode für "God of War" enthüllt, mit dem man die HUD-Elemente ausschalten kann. "Dadurch werden die Dinge auf die minimal notwendigen HUD-Elemente reduziert. Es gibt keinen richtigen oder falschen Weg zu spielen," heisst es. Das ist vor allem für Leute gedacht, die streamen oder Aufnahmen anfertigen wollen.

Zudem wurden die vier Schwierigkeitsgrade vorgestellt (von leicht bis schwer):

  • Give Me A Story: lets you experience the story without too much of a difficult gameplay challenge. You won’t be taking a gondola to the top of the highest peaks in all the Norse Realms, but you will have a far greater margin for error in enemy encounters.
  • Give Me A Balanced Experience: is the mode we’d recommend most players start with. The name says it all. We’ve tuned it to deliver a balanced, challenging playthrough.
  • Give Me A Challenge: is harder and less forgiving. It is recommended for players who find action games extremely intuitive, and for confident long-time God of War series veterans who’ve beat past games on harder difficulties.
  • Give Me God of War: is the sort of thing reserved for people who wrestle polar bears in their undies. Maybe not quite that, but it’s the most difficult mode in the game. We haven’t just made you weaker or enemies stronger; we’ve looked at enemy behaviors and placements in encounters as well, tweaking everything to make it as threatening as possible. Best of all, you cannot change difficulties once you start a game on this mode, so if you suddenly realize you’re in way over your head, you’ll have to start a new game. Don’t be sorry, be better?

"God of War" wird am 20. April 2018 für die PlayStation 4 erscheinen.

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