Update 1.30 für Horizon: Zero Dawn ab heute

Neues Spiel+ & ultraschwerer Modus

News Michael Sosinka

Heute wird das Update 1.30 für "Horizon: Zero Dawn" veröffentlicht, das unter anderem "Neues Spiel+" und den Ultraschwer-Modus enthält.

Screenshot
Horizon: Zero Dawn

Guerrilla Games veröffentlicht heute das Update 1.30 für "Horizon: Zero Dawn", das unter anderem "Neues Spiel+" enthält. "Mit Neues Spiel+ könnt ihr Aloys Abenteuer erneut erleben, ohne auf die Charakterentwicklung und euer angesammeltes Inventar verzichten zu müssen. Ihr könnt nur bis Level 50 spielen, habt aber weiterhin die Möglichkeit, während eures Abenteuers XP zu sammeln. Wir haben auch die aktualisierten Versionen von bestehenden Waffen und Outfits mit einem zusätzlichen Slot für Modifikationen hinzugefügt. Aber die sind nicht gerade billig und können euch einiges kosten," so Jeroen Roding von Guerrilla Games. "Neues Spiel+" umfasst ausserdem zwei neue Trophäen und freischaltbare Inhalte wie die Möglichkeit, die Gesichtsbemalung hinzuzufügen oder Aloys Fokus zu ändern.

Der ultraschwere Modus ist ebenfalls neu: "Für alle, die die ultimative Herausforderung suchen, haben wir Ultraschwer eingeführt. Mit dieser Einstellung werden die Sinne und das Verhalten der Maschinen erweitert, gleichzeitig wird die Regenerationsfähigkeit des Spielers eingeschränkt. Ein paar kleinere Tweaks gibt es auch noch. Spieler, die sich für den Ultraschwer-Modus entscheiden, können danach nicht mehr auf einen geringeren Schwierigkeitsgrad wechseln." Ansonsten sind noch zusätzliche Fixes an Bord, die sich um Probleme beim Spielfortschritt kümmern.

Patch Summary

  • New game+ added for players who want to play through the game with their existing gear.
  • Ultra Hard mode is added for the players that are up for another challenge!
  • Added two new trophies to the game: One for completing New game+ and one for completing New game+ in ultra-hard mode.
  • Added support for all EU and US text Languages on EU and US games.

General Fixes

  • Fixed an issue for some players in “The Looming Shadow” where two guards would disappear after Blameless Marad speaks to them.
  • Fixed an issue for certain players with the Lodge Ropecaster where the ropecaster’s anchors that are automatically shot in the ground would not stick to the terrain while shooting from a crouched position.
  • Fixed an issue for some players where bandit camps would incorrectly display as ‘Undiscovered’ within the world map if the player had cleared all bandit camps.
  • Fixed an issue with “Cauldron Zeta” where for some players the quest log would disappear after completing the quest.
  • Fixed an issue that some players encountered with the animations of Aloy. When the player would perform a melee attack and use the Focus almost simultaneously, it would cause Aloy’s upper body to twist unnatural for a moment.
  • Fixed an issue with the humanoid scream and attack indicators.
  • Fixed an issue in “Deep Secrets of the Earth” where for some players the data points in Sobeck’s office were not obtainable if the player wanted to pick them after the explosion caused by Helis, as they had disappeared.
  • Fixed an issue with the Tearblaster statistics being incorrectly displayed in the weapon wheel.

Progression Issues Fixes

  • Fixed an issue in “Field of the Fallen” where for some players Erend would not appear and thus blocked progression of this quest.
  • Fixed an issue in “The City of the Sun” where some players might teleport through the protester scene, blocking progression as Erend would not open the door to Olin’s apartment.

Crash Fixes

  • Fixed miscellaneous crashes.

Miscellaneous Fixes

  • Minor text fixes.

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